18 Ocak 2015 Pazar

Avrupa Gönüllülük hizmetleri motivasyon mektubu örneği

Sayın yetkili,
           Ben  1990  Türkiye - İstanbul'da doğdum. Benden büyük iki ablam var .Annem kuaför, babam devlet memurudur. İlkokul- lise eğitimimi İstanbulda 1999 yılında  tamamladım.Sabancı Olgunlaşma Enstitüsü  Giyim Üretim Teknolojisi bölümünü geçen sene tamamladım. Son sınıftayken Stajımı yaptığım yerde  2 aydır  tam zamanlı olarak çalışmaktayım. Giyim Üretim Teknolojisi Alanında  Planlama,  Model takibi,  Kumaş-aksesuar renk araştırması, Teknik föy hazırlama, Kalıp hazırlama ağırlıklı  prototip hazırlama,  Kumaş kesimi, Provaya hazırlama, Prova yapma, Dikim teknikleri uygulama gibi branşın getirdiği  eğitimleri aldım. Yürüttüğüm işimle beraber  boş zamanlarımda  yardım  derneklerinde  fakir öğrenciler için kermesler hazırlıyoruz.Türk mutfağından örnekler yapıp insanların beğenilerine sunuyoruz. 2005 yılından beri sürdürdüğümüz yardım kermeslerinde  edindiğim bilgilerle Türk mutfağının değişik yörelerinden çok lezzetli tatlar oluşturdum.Gerek yer aldığım projeler gerekse günlük iş akışında elde ettiğim deneyimlerin geleceğime yön verecek nitelikler ve özellikler kazandırdığını düşünüyorum.Çalışkanlık, sabırlılık,yaratıcılık, iyi bir dinleyici olma benim güçlü özellikleriminden dir. En zayıf yönümün ise henüz farkında  değilim . Edindiğim deneyimleri bilgi ve yeteneklerimle birleştirerek, başvurduğum programa katkı sağlayabileceğine inanıyorum.
           Bir süredir Avrupa Gönüllü Hizmeti programını Ulusal Ajanstan takip ediyorum ve bu fırsattan heyecan duyduğumu belirtmek isterim.Şu anda çalıştığım firmada branşımda yeterli olduğumu ıspatladım.Bu güne kadar edindiğim tecrübelerimin ve iletişim becerilerimin beni bu pozisyon için ideal aday haline getirdiğini düşünüyorum.Amacım, sizlerle görüşüp, yeni mezun biri olarak ,birliğinizin ve benim kariyer beklentilerime uygun bir program dahilinde çalışmak.
           Şimdiye kadar yurt dışı deneyimim olmadı. İstanbul  sultanahmette  turistlerle karşılaşıp yaptığımız kısa konuşmaların dışında herhangi bir diyaloğum olmadı.Bu proje benim yeni yaşam tarzları keşfetmeme olanak sağlayacaktır. Bu proje benim,  meslekî becerilerimi geliştirmeme, bu becerilerimi hayata geçirme konusunda teşvik edilmeme ve yaşıtlarım ile iletişime geçerek alıcı ortak ülkedeki eğitim sistemi, kültürel yaşam, eğitim kalitesi, ekonomik durum, sosyal yaşam gibi önemli konularda bilgi edinebilmeme fırsatlar sunacaktır. Bu sayede dil yeterliliğimin gelişmesine, kültürel etkileşime ve farklı ülkeler hakkında daha fazla bilgi sahibi olmama  katkı sağlanmış olacaktır. Gönüllülük hareketinde bulunmamız, bir ekibin parçası olmamız, çevresine ve tüm dünyaya karşı barışçı, çevreci, hassas, sorumluluk sahibi bireyler haline gelmemiz ve farkındalık yaratmamız bize manevi tatmin duygusunu yaşatacaktır.
       Birliğinizin yapmakta olduğu projeye katılımım bana ;  AB vatandaşlığı ve buna eşlik eden haklar konusunda bilinçlenmek, yeni kültürler, alışkanlıklar ve yaşam tarzları keşfetme olanaklarına sahip olmak gibi daha pek çok kazanımlar sağlayacaktır.
       Bu projenin ,Toplumda bireylerin birbirlerine ihtiyacı olduğunu vurgulayarak gönüllü yardımın önemini göstermeyi ve gençleri insanlara ve topluma sosyal hizmette bulunmaya özendirmeyi amaçlaması bir gönüllü olarak benim son derece dikkatimi çekmiştir. Yardıma Muhtaç İnsanlara yardım etmek: Yaşlı, fiziksel veya zihinsel engellilere alışverişlerinde, bahçe işlerinde ya da diğer ev işlerinde periyodik ziyaretlerle yardımcı olmak bizlere manevi tatmin duygusu yaşatacaktır. Ölmeden önce tadılması gereken Türk mutfağındaki lezzetleri yaşlılara sunarak  Ev sahibi kuruluşun gündelik ve yaşam çalışmalarına zenginlik katabileceğime inanıyorum. Yukarıda belirttiğim gibi iyi bir dinleyiciyimdir. Yaşlılar ve hastalarla sohbetler edebilir tavla oyununu onlara öğretebilirim.

        Yurda döndüğümde , sosyalleşmenin ve dil eğitimimin sağlayacağı faydalarla özgüvenimde gözlegörülür bir artışın olacağına inanıyorum. İş fırsatlarımın artacağı ve bulunduğum işte kademe yükseltmesi olacağına ve kendimi yeterli olarak göreceğime  inanıyorum………….

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder